Araştırma size her zaman doğru bir öngörü sağlar.
Çozüm Broşür
Çözüm Broşür
Çozüm Kitapçık
Çözüm Kitapçık
Çalışmalarımız
24 Haziran Genel / Cumhurbaşkanı seçimleri çalışmamıza katılmak için tıklayınız

Araştırma

AraştırmaÜlkemizde Araştırmaya yaklaşım pek sıcak değildir. Birçok işletme ve kurum (belki siz de) araştırmaya verilen paranın boşa gideceğini düşünmektedir. Araştırma yaptıran işletme ve kurumlar da özellikle küresel ve ulusal kriz dönemlerinde ilk önce araştırma giderlerini kısmakla işe başlar.

Bu düşüncelerin tam aksine artık günümüz koşullarında araştırma, işletme ve kurumlar için olmazsa olmazlar arasına girmelidir. Çünkü artık tüketici profili oldukça değişmiştir.
1950’li yıllarda piyasaya ürün yada hizmet sunan yani arz eden neyi ne şekilde sunarsa ürün yada hizmet alan yani talep eden o hali ile satın almakta idi. Bunun başlıca nedeni alternatifi olmaması, rekabet ortamının az olması ve bilinçli tüketici kitlesinin az olmasıdır. 2000’li yıllara gelindiğinde ise arz-talep dengesi tersine işlemeye başlamıştır. Artık arz eden taraf, talep eden tarafın istekleri doğrultusunda ürün ve hizmet sunmaya başlamıştır. Aynı şekilde bunun da nedeni tüketicinin alternatifinin oldukça artması, rekabetin artması ve bilinçli tüketici kitlesinin fazlalaşmış olmasıdır. Artık tüketici, alacağı her tür ürün ve hizmette oldukça fazla seçeneğe sahiptir. Kendisine en uygun olan ürün ve hizmeti satın almaktadır. Bu durum “tüketici beklenti ve memnuniyeti” kavramlarını ortaya çıkarmıştır. Tüketicinin beklentisini en iyi şekilde karşılayan ve tüketiciyi memnun eden işletme ve kurum kazanmaktadır. Bununla birlikte müşteri memnuniyeti tek başına yeterli olmamaktadır. Önemli olan hususlardan biri bu memnuniyeti daimi kılıcı şekilde hareket etmektir.
Tüketici beklentilerini tespit etmenin ve memnuniyet konusunda geri dönüşleri ölçmenin yolu ise “Araştırma” dan geçmektedir.Araştırma şirketleri,perakende araştırmaları,müşteri memnuniyeti araştırmaları,çalışan memnuniyeti araştırmaları,müşteri memnuniyeti,çalışan memnuniyeti, radyo dinleme alışkanlıkları, televizyon izleme, kamuoyu araştırması, siyasi araştırma, seçim araştırması, yerel yönetim, Pazar segmentasyonu, Pazar payı,doktora, bitirme tezi, odak grup,gizli müşteri,araştırma firmaları, araştırma şirketi, danışmanlık şirketi,araştırma firması,kamuoyu araştırma şirketleri,kamuoyu araştırma şirketi,pazar araştırma şirketleri,pazar araştırma şirketi,piyasa araştırma şirketleri,piyasa araştırma şirketi,Müşteri memnuniyeti araştırmaları, Müşteri memnuniyet araştırması, Çalışan memnuniyeti araştırması, Medya araştırmaları, Reklam Araştırmaları, Kamuoyu araştırmaları, Kamuoyu araştırması, Siyasi araştırmalar, Gizli müşteri araştırması, Seçim araştırmaları, Pazar araştırması, Pazar payı araştırmaları, algı imaj araştırması, focus grup araştırmaları, panel araştırmaları, perakende araştırmaları, sosyal araştırmalar, stratejik plan, performans ölçümlemesi, veri güncelleme hizmeti

Bu içerik 14 Ağustos 2018 tarihinde güncellenmiştir.