Araştırma size her zaman doğru bir öngörü sağlar.
Çozüm Broşür
Çözüm Broşür
Çozüm Kitapçık
Çözüm Kitapçık
Çalışmalarımız
24 Haziran Genel / Cumhurbaşkanı seçimleri çalışmamıza katılmak için tıklayınız
Çözüm Araştırma Eğitim ve Danışmanlık > Segmentasyon Araştırması

Segmentasyon Araştırması

Segmentasyon Araştırması

Her ürünün ve markanın alıcısı ve tüketicisi farklıdır. Günümüzde bir ürünü satın alma eğiliminde olan tüketicileri; gelir, davranış, cinsiyet, yaş gibi sosyodemografik gruplara ayrıştırmak, bunun da ötesinde detaylı gruplandırmalar yaparak tüketicileri analiz edebilmek önem kazanmaktadır.

Her alt grubun değer, tutum ve davranışlarını, yaşam biçimlerini inceleyerek analiz edilebilmesini sağlayan segmentasyon araştırması, tüketicileri alt gruplara ayırarak, bu alt gruplara farklı pazarlama yöntemleri ve politikaları uygulama olanağı verir.

Segmentasyon araştırmaları ile;

  • Müşteri segmentasyonu sınırlı kaynaklarınızı en verimli şekilde kullanmanızı sağlar,
  • Segmentasyon ile müşterilerinizi katma değerlerine göre derecelendirebilirsiniz,
  • Katma değerli müşteri segmentlerini ayırıp onlara odaklanabilirsiniz,
  • Rekabetin yoğun olduğu segmentlerden uzak dururken rekabetçi avantajlara sahip olduğunuz segmentlere ağırlık verebilirsiniz,
  • Segmentlere özel, satış politikaları (fiyat, kredi-risk dengesi) uygulayabilirsiniz,
  • Segmentlere göre ürün farklılaştırması yapabilirsiniz,
  • Segmentlere özel, ürün-promosyon kampanyaları organize edebilirsiniz,
  • Satış organizasyonunuzu segmentlere göre düzenleyebilirsiniz.

Kısacası segmentasyon işinizi daha verimli, daha rekabetçi ve daha kârlı olacak şekilde yönetme imkânı verir.

Segmentasyon Araştırmaları hakkında detaylı bilgi/fiyat teklifi almak için tıklayınız

Araştırma şirketleri,perakende araştırmaları,müşteri memnuniyeti araştırmaları,çalışan memnuniyeti araştırmaları,müşteri memnuniyeti,çalışan memnuniyeti, radyo dinleme alışkanlıkları, televizyon izleme, kamuoyu araştırması, siyasi araştırma, seçim araştırması, yerel yönetim, Pazar segmentasyonu, Pazar payı,doktora, bitirme tezi, odak grup,gizli müşteri,araştırma firmaları, araştırma şirketi, danışmanlık şirketi,araştırma firması,kamuoyu araştırma şirketleri,kamuoyu araştırma şirketi,pazar araştırma şirketleri,pazar araştırma şirketi,piyasa araştırma şirketleri,piyasa araştırma şirketi,Müşteri memnuniyeti araştırmaları, Müşteri memnuniyet araştırması, Çalışan memnuniyeti araştırması, Medya araştırmaları, Reklam Araştırmaları, Kamuoyu araştırmaları, Kamuoyu araştırması, Siyasi araştırmalar, Gizli müşteri araştırması, Seçim araştırmaları, Pazar araştırması, Pazar payı araştırmaları, algı imaj araştırması, focus grup araştırmaları, panel araştırmaları, perakende araştırmaları, sosyal araştırmalar, stratejik plan, performans ölçümlemesi, veri güncelleme hizmeti

 

Bu içerik 15 Kasım 2018 tarihinde güncellenmiştir.